نخست ... 2345678 ... آخرین
  1. #41
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام
    رضا جان كليه اعمال بالا انجام شد. ضد يخ 3 ليتر ريختم بعد از شست وشو و... بقيش هم آب رادياتور ريختم. اما رفتم تستش كردم مشكل به قوت خودش باقي بود. با كولر در سربالايي نزديك 110 بود اومدم پايين ديدم فن دور تند باز كار نميكنه ماشين رو خاموش كردم دوباره روشن كردم كولر زدم ديدم دور تند شروع به كار كرد و 10 ثانيه نبود كه خاموش كرد. ديگه دارم از خير درست كردنش ميگزرم. چون همه كارها رو كردم چيزي باقي نمونده كسي هم سر در نمياره. جالب اين بود كه اون تستي كه براي كليد 3كاره گفتي توي حياط انجام دادم و به درستي كار ميكرد و هيچ دور تند خاموش نميشد. اما تو سربالايي اينجوري.... خلاصه دستت درد نكنه كه راهنماييمون كردي.


    اولا بستگی به تنظیم دما (ترموستات کولر) داره، چون هرچی برای دمای بالاتری تنظیم کنید، کمپرسور بیشتر off میکنه و مصرف کمتر میشه، در جواب سؤالتون، وقتی دور فن رو بالا میبرید، تبادل گرما با اواپراتور کولر بیشتر انجام میشه و احتمال رسیدن دمای off کمتر میشه درنتیجه کمپرسور بیشتر کار میکنه، مصرف میره بالا. اما درنهایت باید خودتون بسته به این که چقدر میخواید خنک بشید یه حالت بهینه رو پیدا کنید. چون اگر دور فن کم باشه، ممکنه خوب خنک نشید و کمپرسور هم بیخودی on/off کنه.


    سلام
    ناراحت نباش
    احتمالا دستور ار ECU برای فن ها نمیاد. چون وقتی وای میسی حرارت داخل کاپوت میره بالا و کلید سه حالته، فن دور تند رو روشن میکنه.
    با این وجود یا از همین کلید 3 حالته است که باز هم خراب شده و یا از ECU.
    اول برو یه مکانیکیه مجهز یا نمایندگیهایی که به مراتب بهتر با مردم تا میخورن، بگو ecu رو با یک ecu ماشینی که اونجا هست، بر حسب نوعش عوض کنه.
    همین کار رو بکن.
    مایوس نشو. اگه اینجوری باشه که آدم به نتیجه نمیرسه. تو قسمت بیشتر راه رو رفتی.


    سلام رضا جان.
    امروز خيلي خوشحالم. چون بالاخره مشكلم حل شد. امروز پرسون پرسون رفتم پيش يه برقكار ماهر كه خيلي سرش ميشد واقعا دمش گرم مشكل ماشين مارو فهميد و درستش كرد.
    و اما مشكل كجا بود عرض ميكنم:
    ابتدا كه رفتم كمپرسور رو نگاه كرد و با دقت مدلش رو ديد. بهم گفت اين كمپرسور شما از نوع ساندن نيست بلكه نوعش فرق ميكنه(اينم بگم هرجا ميرفتم قبل از اين ميگفتن كمپرسور ماشينت خوب نيست و به درد نميخوره) بعد گفت اين مدل كمپرسور رو ايرانخودرو شايد روي 1000 تا از ماشيناش نزاشته. بعد گفت هر جا ميبري طبق معمول همه فشار رو روي 250 تنظيم ميكنند در صورتي كه براي اين كمپرسور بايد روي 300 تنظيم بشه چون به فشار گاز بيشتري نياز داره و راندمانش در اون حالت هست بعد برام گاز زد و فشار رو اورد روي 300 . آقا ديدم يه دفه دور تند جون تازه گرفت و شروع كرد به كار كردن. گفت با اين فشار گاز كمپرسور ميتونه كليد 3 كاره رو تحريك كنه. آقا خلاصه رفتيم تست كرديم آمپر در بدترين شرايط به 90 ميرسيد و دور تند فن ها مثل بنز كار ميكردن. خلاصه رفتم كلي ازش تشكر كردم و پيش خودم گفتم دانش فني حرف اول رو ميزنه و هركسي كه يه مغازه زده كولر ساز و برقكار نيست.
    به هر حال اينم شد پايان داستان ما. از شما داش رضاي عزيز كه در طول مسير بنده رو راهنمايي كرديد و در اين بين كلي هم از شما چيز ياد گرفتيم بسيار تشكر ميكنم. دم شما گرم.

    موفق باشيد/بابك


    سلام
    خدارو شکر
    ولی عجب عیبی بود.
    مرسی که گفتی، یه چیزی هم یاد گرفتیم. تمام این کارها تجربه است و فقط آدم های باتجربه قادر به مرتفع کردن اینجور مشکلات هستند.


    کلا همه سمند ها اینطورین همشون همین مشکل رو دارن
    باد گرم کولر رو میدن داخل خیلی اذیت میکنه مخصوصاً توی فصل گرما

    موقعی که فن رو خاموش میکنید و کلید رو میبندید فن کاملاً خاموش نمیشه
    من این رو خودم دیدم به چشمه

    بعد من پیش یه برقکار رفتم گفت کلا این دریچه رو ببند
    گفت فیلتر رو بکن توی یه پلاستیک تا هوای بیرون قاطی هوای کولر نشه و هوای کولر خالص بیاد تو کابین



    یه عکس از این قسمت میذارین؟ تاپیکی نداریم در موردش؟


    ممنونم


    باسلام خدمت اساتید. چند روز پیشا سوار یه پراید sx 131 شدم. همین پراید جدیدا. متوجه شدم فن این ماشینا خیلی پر قدرت تر از سمند و پژو ... هست. حالا نمیدونم شما امتحان کردید؟؟؟ حالا سوال من اینه که می خوام ببینیم میشه فن اینا رو ماشین خودم سوار کنم؟؟ فک کنم یه آرمیچر ازش عوض کنم حل بشه؟؟ مشورت میخام ولی پیشنهاد میکنم یه بار سوار این پرایدا بشید چون واقعا قدرت فنش محسوسه.


    نه فک نکنم فن اونا از سمند قویتر باشه
    منکه 405 دارم فنش خیلی قویتر از اون پرایدی هاس
    اما فکر کنم مال سمند چون طراحی قدرتمند ایرانی ها شده کمی بادش ضعیف شده نه؟
    تا اساتید چی بگن؟



  2. # ADS
    تاپیک مشکلات سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری سمند
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #42
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    آخه این پرایدا جدید اومدن شاید هنوز شما امتحان نکردی ولی من از چند نفرم شنیدم خودمم امتحان کردم خداییش قدرتش زیاد و محسوس بود


    یعنی در حد 206 هست؟
    اگه باشه میشه اوراقش کرد و نصبید


    فن پراید کوچکه رادیاتش هم کوچکه در ضمن 1دونه فن داره ، در ضمن فن پراید تقریبا چسبیده به رادیاتورش اما سیستم پژو و سمند دارای سینی فن هستند که حداقل 10 یانتی با رادیات فاصله داره وقتی روی دور تند میره آمپر رو سریع میکشه پایین
    اگه فن پراید روی سمند و پژو نصب بشه به هیچ وجه نمی تونه رادیات به این بزرگی را خنک کنه
    فن هر چه کوچکتر باشه صداش هم بیشتره و چون داخل پراید فضا های باز وجود دارد صدا در محفظه می پیچه خیال می کنید چه قدرتی داره، اما فن پژو یا سمند بزرگه و 2تا هم فن داره به خاطر حجم رادیاتورش
    به هیچ وجه قدرت فن پراید قابل قیاس نیست با پژو یا سمند
    اگر فن ماشین شما آمپر را پاییین نمیکشه و یا با بالا رفتن آب دور تند خوب کار نمی کنه چندین دلیل داره که باید به باتری ساز و مکانیک نشون بدی
    اگر باتری ماشینتون ضعیف باشه روی دور فن تاثیر داره، رله فن ، کمپرس کردن موتور ، رسوب داشتن داخل رادیات ، نیمسوز شدن واشر سر سیلندر و یا سوختن واشر سر سیلندر ، و .......

    با تشکر


    دوست من منظوره ایشون فن داخل کابین یا به اصطلاح فن بخاری بود
    این سیستم پژو 405:

    شماره 2 توی عکس موتور یا همون فن سیستم بخاری و کولره


    من هم قبلا یه پراید 84 داشتم (کولرش واقعا عالی بود، کمپرسورش پاناسونیک ژاپن بود). اما از این که بگذریم فن پراید به 2 دلیل قوی تر به نظر میاد، یکی این که خروجیهای هوای پراید کوچکترن به همین دلیل جریان هوا با شدت بیشتری ازشون خارج میشه، دوم این که کلید پراید 3 حالت داره و کلید سمند 4 حالت، به همین دلیل ناخودآگاه آدم انتظار داره حالت شماره 3 سمند با شماره 3 پراید یکی باشه.
    اما درمورد عوض کردن فن، همونطوری که توی عکسی که جناب soshianet_2009 گذاشتن مشخصه، طراحی سیستم کولر حساب کتاب داره و میزان جریان هوای فن براساس ظرفیت اواپراتور کولر و... تعیین شده و از گذاشتن فن قوی تر نتیجه مطلوبی نمی گیرین چون ظرفیت اواپراتور محدوده.
    البته من هم از کولر ماشینم راضی نیستم ولی اگر بخواید فن رو تقویت کنید باید ظرفیت کل سیستم کولر (اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و...) بره بالا.




    100 درصد همینه خروجیهای کوچکتر و البته یک چیز دیگه هم هست
    پراید اگه اشتباه نکنم رادیاتور کولرش قبل از دمنده اتاق قرار گرفته یعنی هوا از داخل رادیاتور کشیده میشه و سرد میشه و به داخل کانال ها میاد
    اما واسه خروج از کانال های صورت دیگه از رادیات بخاری عبور نمیکنه واسه همین باد گرم از دریچه های صورت نداره اما
    ولی تو ورنا که باز کردم هوا دمیده میشه توی فیلتر و سپس توی رادیات کولر - و همچنین رادیات بخاری -
    قبلا که پراید داشتم باد پراید بیشتره و لی باد ورنا کمتر ولی خنکتره
    ممکنه سمند هم همینجوری باشه یعنی هوا پس از مکیده شدن از فیلتر زیر درب کاپوت به داخل (2)رادیات دمیده میشه و کمی فشارش افت میکنه اما سرد تره
    البته ناگفته نماند که باد کولر 405 (نمیدونم شاید چون حلال زادس) خیلی زیاد تر از سمنده اما از 132 و 131 چون دیگه از بخاری عبور نمیکنه به نظر قویتر میاد !

    شاید اشتباه کرده باشم کسی دقیق میدونه؟


    آقا چرا اینقدر سختش می کنید؟؟ من مطمئنم این پراید جدیدا رو ندید من هم پژو داشتم سمند هم داریم اردی هم داشتم ولی جدی این پرایدا که دریچه هواش مثل L90 رو یه بار امتحان کنید.من کاری ندارم فن پراید 3حالت داره و ماشینای دیگه 4حالت. من میگم حالت تند پراید جدیدا دقیقا بیشتر از حالت تند سمند89 ما هست. اینجا یه چیز منو شک انداخته اینکه این دریچه ها مثل L90 هست آیا این دریچه اینقدر میتونند توی پرتاب باد تاثیر داشته باشن؟؟بگذریم یعنی با یه عوض کردن آرمیچر فن، حل نمیشه؟؟درعکسی که soshianet_2009 گذاشته دقیقا همون شماره 2 هست که تو سمند میشه پشت داشبور سمت شاگرد که راحت هم درمیاد من یک سری در آوردم روغن کاری کردم فکرنکنم به قدرت اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و غیره ربطی داشته باشه همش یه آرمیچر عوض بشه مشکل حل نمیشه؟؟؟ بازم ممنون که نظرات خودتون رو اعلام میکنید.راستی پیشنهاد میکنم یه پراید جدید دیدید امتحان کنید. من که هنوز تو کفشم


    این که شکل و اندازه دریچه روی شدت هوا تأثیر داره درسته. توی این هم که کولر پراید برای حجم اتاقش خوب جواب میده بحثی نیست. مخصوصا از وقتی که فن دو دور روی پرایدها گذاشتن دیگه با کولر هم هیچوقت داغ نمی کنه (تنها مشکل کولر پراید های قبلی).
    اما از پراید که بگذریم باز هم صحبت دوستان درسته و به نظر من کولر سمند برای حجم اتاقش و آب هوای تابستون اکثر نقاط ایران کافی نیست.اما اگر دور فن برای ظرفیت اواپراتورش کافی نبود روش یخ میبست! اما همینجوریشم وقتی فن رو بذارید روی حداکثر دیگه هوای خروجیش به اندازه کافی سرد نیست. بنابراین بالابردن دور فن به تنهایی کافی نیست.
    بالا بردن ظرفیت سیستم کولر هم به خرج و دردسرش نمی ارزه.
    تنها کاری که میشه کرد اینه که جنس گاز کولر رو با یه نوع مرغوب عوض کنید و یا این که فشار گاز رو درصورت کم بودن، تنظیم کنید. (البته نمیشه فشار گاز رو زیادی بالا برد چون خودش یه سیستمی داره که وقتی فشار بره بالا قطع می کنه).
    خیلی طولانی شد ببخشید.


    من فکر می کنم به علت کیفیت پایین عایق صوت و حرارت بعد از چند سال بازده خودشو از دست میده.فکر کنم با تعویض این عایق (اگه من بودم نمد هم پشتش می زدم) درست بشه.


    منظورتون از سرویس های مربوطه چیه
    یعنی همون تعویض روغن و ....؟



  4. #43
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام
    دوستان گلم، آقایون
    برای هزارمین بار ازتون خواهش میکنم مدل ماشین و نوع موتور و کارکرد و کارهایی رو که تابحال برای موتور کردین بنویسین که در زمان کمتری به جواب سوالاتون برسین.
    با تشکر از همه دوستان.


    میگم بخاری هم جاش اینجاست؟!!!

    ماشین من باید نیم ساعت روشن باشه و باهاش راه بری تا تازه بتونی بخاریش رو روشن کنی که کم کم گرما بده!!!! پیکان 64 ی که اون زمان داشتیم،یادمه 5 مین بیرون روشن نیگرش میداشتیم،وقتی میشستی توش،داخل کابین گرما به قدری بود که دیگه بخاری رو خاموش میکردیم...

    ببخشید اگر سوال بی ربطه به اینجا!!
    ماشین هم 0، مولتی پلکس هستش....بخاری رو هم میذارم رو دور 4،درجه حرارت رو تا اخر قرمز،چراغ چرخش هوا و همچنین گرمکن شیشه ی عقب رو هم روشن میکنم....


    آمپر آب بالا میاد؟ اگر نمیاد (دیر میاد بالا) عیب از ترموستاته (در دمای پایین نباید باز بشه).
    اگر آمپر آب بالا میاد و بخاری گرم نمیکنه باید ببرید نمایندگی تا معلوم بشه آب (و هوا) توی بخاری جریان پیدا میکنه یا نه؟
    ماشین من که وقتی آمپر آب حتی زیر یک خط هم میاد بالا، بخاری گرم می کنه، بالاتر که میاد که اصلا از گرما نمیشه دائم بخاری روشن کرد.


    بالاخره اينجا مشكلات كولر بررسي مي شود يا بخاري ؟ از اسم تاپيك كه به نظر مي رسد درباره كولر بايد صحبت كرد .


    اخه تو این برف و بوران،کولر میخوایم چیکار؟! بعدشم هیچکس تو این 7 سالی که کلوپ سمند باز بوده،از بخاریش حرف نزده....کولر و بخاری ماشین هم که معمولا همراه هم بودن!!...
    حالا هر چی...مثل اینکه بازم جای بدی پست دادم!! عذرخواهی....


    اتفاقا کار خوبی کردید. به نظر من لازم نیست برای هر موردی یه تاپیک جدید باز بشه.



    امپر که بعد از چند دقیقه کار بالا میاد اره....مشکل اینه که من با ماشینم زیاد کار نمیکنم و معمولا مثلا دو روز بدون روشن شدن بیرون خونه می مونه!! ایلام که فقط سرده....
    تقریبا یه 5 دقیقه یا بیشتر باید باهاش راه برم تا برسه به خط 2 وم که گرماش شروع بشه...بعد از 5 مین هم اونقد گرم میشه داخل اتاق که مجبور میشم خاموش کنم!!!حتی درجه های پایین هم گرمازایی خوبی دارن....

    دریچه های روی داشبورد....فقط یه لبشون کار میکنه؟! اون گنده ها منظورمه که زیر شیشه ی جلو هستن..... در بهترین حالت که گرما فقط از اون دریچه ها باشه و موتور بخاری رو دور 4 ،یه ذره ی کوچیک از اونا گرما میاد و تقریبا شیشه سرده همیشه در حالی که ماشین داخلش گرم شده.... اون دو تا کوچیک هم که به هیچ عنوان گرما نمیدن!! حالا یا خرابن،یا برا کولرن!!!


    وقتی تنظیم خروجی رو روی حالت بخارزدایی شیشه جلو قرار بدید از اون دریچه های کوچیک هم هواخارج میشه.


    دوستان یه سوال

    وقتی خروجی هوا رو در رو حالات زیر پا قرار میدهیم باید دریچه پشت کنسول عقب هم باد بیاد
    مال من فقط وقتی رو حالت باد سر (کولر) هست باد میاد وقتی رو حالت قرمز هست باد نمیاد!
    یک بار بردم زمان گارانتی نمایندگی درستشکرد ولی الان باز همنون طور شده من چه کنم دوستان؟

    با تشکر


    دوستان به ماهم برسید
    با تشکر



  5. #44
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    فقط در حالتی که جهت وزش با به سمت پاها باشه از اون دریچه ها باد میاد و ربطی به سردی یا گرمی نداره.



    شما درست میفرمایید ولی چه کنیم مال من تو حالت باد سرد (آبی) باد میزنه و در قسمت باد گرم (قرمز) باد نمیزنه !!!


    تنظیم خروجی رو چجوری روی بخارزدایی شیشه جلو بذارم؟
    یه دگمه داره که برا اون پشت هستش....
    بعدش هم که اون گیره ی سمت راستی هستش که دو تا حال شیشه داره،رو هر کدوم که میذارمش باز کار نمیده....اون دریچه ها خرابن...برا درست کردنشون باید کل داشبورد باز بشه؟؟

    اون دریچه های درازی که زیر شیشه هستن،فقط از گوشه ی مرکزیشون گرما میاد و بقیش هیچی انگار نه انگار ه اصلا وجود داره.....چیکار کنم اونو؟


    صفا جان
    این ماشین شما آپشنای جالبی روش بوده !!!
    چراغ نور بالا و پایین که با هم روشن میشه و هوای زیر پا عقب هم که فقط رو سرد کار میکنه .

    والا مشکل من از دریچه های هوای شیشه است من قبل از این ماشین هم یه سمند 85 داشتم که از اول دست خودم بود ولی اون دریچه هوای شیشه جلوش خیلی عالی کار میکرد و هم از اون و هم دریچه های مثلثی بغل باد با فشار میزد ولی این جدیده تو این روزای سرد و بارونی حسابی حال منو گرفته چون واقعاً برا رفع بخار شیشه کم میاره و اون دریچه مثلثیا هم تغریباً اصلاً باد نمیزنه .


    کوچیکت صدرا هستم
    داداش شاید لوله ای که به زیر داشبورد آمده واسه تقسیم هوا یا کامل نصب نشده یا سوراخی پارگی چیزی داره. مال دوستمم اینطور بود بردیم کامل دریچه قسمت هواش باز نمیشد.
    ولی مال من که اصلا نوبر هستش...


    برا حل این مشکل کل داشبورد رو باز میکنن؟؟؟؟ عجب گیری کردیم بابا همون پیکان خوب بود طرف از کنار پدالا دستش رو میبرد درستش میکرد!!!!
    میترسم باز کنن که این مشکل رو حل کنن،بزنن چارجای دیگش رو هم خراب کنن....


    درست میشه ولی فقط شانس بیاری به سر صدا نیفته داشبوردت....


    من رو تجربه‌ ديدم داشبورد كه باز ميشه سرو صداش كمتر ميشه ( البته نه تو نمايندگي ) در ضمن توجه كنيد كه هزينه باز كردن داشبورد سمند خيلي زياده سه سال پيش 75 تومن قيمت سنديكا بود ولي تعميرگاه 50 تومن ميگرفت . حالا رو نميدونم


    بررسی این یه روز تعطیل و کمی حوصله و سلیقه نیاز داره. بیخودی واسه یه همچین مواردی ماشین رو به نمایندگی ... نبرین. هیچ کسی هم به اندازه خودتون دلسوزانه بازش نمیکنه. احتمالا دوستان مالک سمند هم تایپیکی برای باز و بست داشبرد و محل پیچ ها دارن یه سرچ کوچیک پیدا میشه. داخلش هم یکسری لوله مثل خرطومی جاروبرقی یا کانال های صاف داره که داخل هم چفت میشن و اگه تو دست انداز بیفتین بدلیل تکنولوژی فوق العاده بالای ساخت از هم در میان و باد دیگه تا دریچه نمیرسونه. برای حالتی که باد سرد و گرم تفاوت دارن ممکنه ایراد از دسته کنترلر یا سیم های تنظیم جهت باشه که از جای خودشون در میان و در صورت باز بودن اون قسمت قابل جا انداختن یا تعویض هستن.


    سلام. تو بخش رو سرچ زدم دیدم همچین تاپیکی بوده ولی به جواب نرسیده !
    بخاری ماشین اصلا گرمای کافی نداره بیشتر مثل کولر عمل میکنه تا بخاری
    آمپر آب هم همیشه به نیمه نمیرسه ! ( دمای معمولی) بازم گرما کمه
    تابستون هم کولر سرمایی نمیده که بخوای احساس کنی واقعا کولر داری
    خودم احساس میکنم از لوله های رادیات بخاری باشه ! ( من زیاد به این زپرتی ها وارد نیستم آمریکایی سوار میشم)
    در قسمت کوزه ترموستات هم یک کمی نشتی داده ! رفتم واشتر ترموستات گرفتم ولی هنوز عوض نکردم ( کمبود وقت)
    البته بماند که 3لیتر آب هم الکی کم کرده بود ! (دلیل شو نفهمیدم)
    حالا بگین از کجا شروع کنم به تست کردن تا تعمیر کنمش!
    ممنون



  6. #45
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    جسارت نشه ..ولی این احتمال هم وجود داره سطح توقع شما بالا باشه..
    و در مورد آمپر آب هم به نظرم ربطی نداره که به نیمه برسه بعد فن را بیوفته..درجه هر فشنگی فرق میکنه..بعضیا زودتر بعضیا در دمای بالاتر


    حرف شما صحیح
    ولی باید یک حدی گرما بده یا نه ؟
    دوتا خونه که باد سرد میده !!!
    قبلا گرم میکرد ولی الان نه!!!


    بد نیست که به یه متخصص نشونش بدین..
    شاید مشکل از رادیاتی چیزی باشه..


    خب خسته نباشید. اینو که خودم هم حدس زدم
    راه حل چیه ؟
    بله میشه یک دفعه رفت یک تعمیرگاه مشکل رو حل کنه


    دوست عزیز

    شاید دلیل ها داشته باشه..نمیشه با توجه به داده های شما(ماشینم گرم نمیکنه!) به شما گفت چطورشه و چکار باس کرد..

    سلامت باشید


    باید ببینید مسیر آب بخاری گرفتگی نداره؟ اگر مشکل از ترموستات بود، اصلا آمپر آب بالا نمیومد. 3لیتر آب کرم کردن هم خیلی زیاده، توی چه مدت اینقدر کم کرده بود؟


    در مدت یک ماه ( البته تقریبی هست شاید 45 روز هم باشه)


    دوست عزیز کم کردن آب میتونه بدلیل خرابی درب رادیاتور باشه (البته اگر از اگزوز آب بیرون نمیزنه) یا ایراد از نشتی قاب ترموستات باشه که خودتون اعلام کردین،
    در مورد گرمای بخاری میشه گفت اگر ترموستاتتون دمای استاندارد داشته باشه یا ایراد از گرفتگی لوله های رادیاتور بخاری هست یا اینکه سیمی که دریچه هوای سرد و گرم رو تعویض میکنه از جاش بیرون اومده و کامل دریچه ها رو نمیبنده برای همین در تابستون هم شما کولر سردی ندارید چون هوای گرم رادیات بخاری هم بهش اضافه میشه. چک کنید ببینید ایا سیم تغییر دریچه درمحل خودش نصب هست یا خارش از جاش در اومده


    خیلی ممنون
    حق باشماست امکان داره از همون دریچه باشه!
    متشکرم


    سلام
    اینو خوب اومدی
    مرسی
    ولی اون سه لیتر آبی که کم کرده جای تعجب داره....کلا 7 لیتر میگیره...یعنی این موتور با 4 لیتر آب کار میکرده؟
    آدم گاهی وقت ها یه چیزایی از این xu7 میبینه که تعجب میکنه. اگر توی موتور دیگه ای بود ، احتمال خراب شدن فیبر و فنر واتر پمپ زیاد بود.
    ای کاش همین موتور به صورت کاملا پک شده و آپدیت شده از فرانسه به ایران وارد میشد.
    هنوزم موتور خوبیه.



  7. #46
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    مشکل کم کردن اب میتونه از درب رادیاتور هم باشه


    احتمالا مشکل از واتر پمپه که خوب ابو نمیچرخونه


    اگر واتر پمپ درست کار نکنه، قبل از این که بخواید به بخاری فکر بکنید، موتور داغ میکنه.


    سلام
    فقط گرما در بعضی از شهرها نردیکه.....کولرهاتونو سریعا چک کنین تا سرشون شلوغ نشده و جنس های آشغاله کولر و اورینگ هاشو نریختن توی بازار.
    کلید سه حالتتونو حتما چک کنید.


    دوستان ايا توي سمند EF7 دوگانه ميشه كولر رو اتومات كرد كه روي دماي تنظيمي قطع كنه و دوباره وصل بشه . الان اينكار رو انجام ميدم اون علامت كولر هم موقع رسيدن به دماي تنظيمي از روي مانيتور سيستم سخنگو ميره اما عملا كولر قطع نميكنه ايا راه حلي داره ؟


    سلام به همه دوستان شاید سوالی که میپرسم تکراری باشه ولی وقته چک کردن تاپیک رو ندارم.یه هفته ای هست که کولر بگیر نگیر داره روشن که میکنم باد داغ میزنه بعضی وقتا هم بادش خنکه ولی خیلی قوی نیست 2 3 روزی هم هست که وقتی روشن میکنم دور موتور ثابت روی 2000 میمونه حتی وقتی خلاص میکنم و توقف کامل میکنم به نظر شما ایراد کار از کجاست؟؟


    سلام
    اول سرباطریه منفی رو به مدت 30 دقیقه بردار و بعد ببند.....سوییچ روباز کن و 30 ثانیه بذار باز باشه و ببند و 10 ثانیه صبرکن و مجددا 30 ثانیه باز کن......این عمل رو 3 دفعه تکرار کن. بعد استارت بزن و ببین درست شده یا نه؟
    اگر درست نشد.....با پدال گاز دقیقا همین کار رو انجام بده.....پاتو تا آخر بذار روی گاز و سوییچ رو 30 ثانیه باز کن و سوییچ رو ببند و پاتو بردار و 10 ثانیه صبر کن و مجددا این کار رو 3 مرتبه تکرار کن و در نهایت استارت بزن.
    اگه نشد دیاگ بزن.....یا سنسور دریچه گاز یا استپر خراب شده...........اما اگه دیاگ خطایی نشون نداد.......بگو کامپیوترت رو ریست کنن. خیلی راحت ریست میشه و هیچ مشکلی نداره.


    سلام دوست عزیز... این کاری که شما گفتین دقیقا" چیکار میکنه؟! اگه ایرادی نداشته باشیم این کارو کنیم مشکلی پیش میاد... چی میشه...؟! (شرمنده جاش این تاپیک نیست ولی نمیدونم واقعا" کجا میپرسیدم)


    باعث از بین رفتن باگ های روی ecu میشه و دریچه گازت رو ریست میکنه و اگر ماشینت استپر داشته باشه...اونم با ecu مچ میشه....اینایی که گفتم مربوط به کولرت نمیشه و فقط مربوط به دور 2000 دورت میشه.


    لطفا تاپیک رو منحرف نکنید
    دوستان ماشینم نیومد...باید یه هفته پیش میدادن..
    شماره ای چیزی ندارین ازشون؟



  8. #47
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    آرش جان تو سات چک کردی؟سند خورده؟
    اگه سند خورده باشه حداکثر تا 10روز بعد از تاریخ سند میاد
    سایت پیگیری هم اینه:
    sales_ikco.com


    سلام
    شرمنده تاپیکو اشتباه کلیک کرده بودم :دی
    بله چک کردم..یه 3 هفته ای میشه زده اماده تخصیص
    قبلا میزد اماده تخصیص یک هفته بعدش میومد
    edit: الان چک کردم واسه سند..هنوز میگه اطلاعاتی یافت نشده.
    اگه شماره ای ازشون دارین لطف میکنین بدین


    سلام دوستان
    کولر ماشین بو گرفته وقتی روشن میکنی تا دو سه دقیقا بو میده شنیدم یه اسپری هست ولی نمیدونم اسمش چیه و چطوری باید استفاده کرد
    لطفا راهنمایی کنید


    سلام
    یکی از شیشه ها رو باز کن و کولر رو روشن کن و بزن روی دور تند.......بذار 15 دقیقه کار کنه.
    بعد در همون حالت پس از اینکه 15 دقیقه تمام شد...کلید AC رو خاموش کن ولی به فن ها کاری نداشته باش و بذار با حداکثر سرعت کار کنن.
    این کا رو هر موقع که از ماشین کولر میگیری باید انجام بدی.....ولی چون مال شما بو میده...تایمش باید بالاتر باشه.....وگرنه مال کسانی که بو نمیده ....1 دقیقه کفایت میکنه.
    یادت باشه هوا از بیرون وارد ماشین بشه. (شاسی رو روی این حالت تنظیم کن)


    مال ما که در همه حالتها از بیرون هوا میکشه! یکی از دوستان گفته بود برای اینکه گرمای اتاق نیاد تو ماشین و کولر سرد کنه فیلتر اتاق روداخل پلاستیک کنید. ولی با اینکار اصلا باد نمیاد داخل اتاق!تست کنید ببینید مال شما هم اینجوریه!


    همیشه همین کارو میکنم
    دنبال یه راهی هستم که برای یه مدت راحت شم


    دوستان ديروز همين اتفاق هم براي من افتاد فن بخاريم مدام روشن مونده و خاموش نميشه
    خودم ميخوام بخرم عوض كنم لطفا دوستاني كه تجربه دارن روش باز كردن و تعويض و توضيح بدن حتي المكان با عكس و اينكه موقع تعويض به چه نكاتي بايد دقت و رعايت كرد ممنون


    دوستان من شنيدم ميگن سيگار كشيدن تو ماشيني كه كولرش روشنه باعث ميشه كولر بو بگيريه !
    البته چون الحمدالله هيچكس دور و بر ما سيگاري نيست اين موضوع رو امتحان نكردم آيا درسته يا نه ؟


    والا تو ماشین ما کسی سیگار نکشیده تا حالا! اما بازم بوی بد میده


    سلام
    معمولا کسی از زیر سیگاری سمند استفاده نمیکنه...چون بد جایی تعبیه شده....معمولا شیشه رو میدن پایین و دود از اونجا خارج میشه.....میتونه ورودی هوا به کابین رو هم از بیرون به داخل بزنه.....آدم سیگاری باید سیگارش رو بکشه ....حالا چه با کولر و چه بی کولر.....
    دود سیگار به مرور زمان در سقف ماشین..صندلی ها و برخی نقاط رخنه میکنه و اون ماشین همیشه بوی سیگار میده...درست مثل یه آدمی که سیگار کشیده و حتما لباساش باید شسته بشه....معمولا از یک نوع خشبو کننده در ماشین استفاده نمایید تا افراد دیگری که وارد ماشین میشن، اذیت نشن.



  9. #48
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام، چند وقت پیش در یک حرکت اشتباه ماشین رو به نمایندگی سپردیم در لیست عیب بالارفتن دمای آب رو هم ذکر کردیم. موقع تحویل صحبت های تعمیر کار مبنی بر این که رله ای سر راه فن ها قرار داده و فن های رادیاتور در دمای پایین تری کار می کنن. البته بیشتر به نظر می رسه یک سره کرده باشه!! چون فن همیشه روشنه!! حالا که هوا گرم شده و نیاز به کولر شده متوجه شدم چه در حالت اوتوماتیک چه دستی کمپرسور کولر مرتب وارد مدار و خارج میشه. حالا ممکنه این به خاطر همون دستکاری مذکور توسط نمایندگی باشه؟؟ با عیب نرم افزاری کامپیوتر ماشینه؟؟


    سلام
    تشریف ببرین همونجا و به همون آقای مهندس بفرمایید....اون رله هارو از روی ماشین برداره........اینا همش دارن صورت مسئله رو پاک میکنن.....
    فن داخل ماشین اگر در حالت زیاد باشه.....فن رادیاد یکسره کار میکنه و خیلی کم خاموش میشه یا اصلا خاموش نمیشه.....ولی اگه فن داخل ماشین رو روی کم یا متوسط بذاری....فن های رادیات دائما با دور تند روشن و خاموش میشن.
    تنظیمات کولر ماشینت رو هم از حالت اتوماتیک به دستی تغییر بده که مشکل پیدا بشه و به این مورد شک نکنی.


    الان که دستی و اتومات هیچ فرقی ندارن!! هردو باعث می شن کمپرسور وصل و قطع بشه...
    فن داخل هم بعضی وقتا کلا از کار می افته و بعد از 10 دقیقه دوباره به کار می افته.


    سلام
    پس اول فن داخل رو درست کن.....این اولین کاریه که باید انجام بدی.


    سلام

    یک سوال از دوستانی که سمند دارن:
    تو هوای گرم مثلا 36 درجه کمپرسور کولر هر چند وقت قطع می کنه؟

    آخه احساس می کنم کولر ماشینم ضعیفه و تو هوای گرم کمپرسورش خیلی خیلی دیر قطع می کنه.
    گازش رو با نوع مرغوب عوض کردم ولی بازم ضعیفه.
    یعنی دمای داخل اطاق از 28 پایینتر نمیاد.


    سلام
    بیژن جان اگر فن داخل رو بذاری روی دور تند(حداکثر).....فن های رادیات با دور تند میچرخن و کمپرسور خیلی دیر خاموش میکنه.
    تنظیمات کولر روی اتومات نیست؟


    نه محمدرضا جان ربطی به تنظیمات کامپیوتر نداره این سمند جدیدا واقعاً کمپرسورضعیفی دارند فقط کارش اینه که مصرف رو بالا ببره و نفس ماشین رو بگیره هرکسی هم گاز عوض کرده یا شارژ کرده نتیجه ای نگرفته .
    من فکر کنم به تنضیمات ECU ربط داره و اگه کسی وارد باشه بتونه با دیاگ تنظیمات رو تغییر بده تا کولر قوی تر عمل کنه . من اینجا تو شیراز از وقتی هوا گرم شده واقعاً با کولر مشکل دارم .


    سلام
    فن رو شماره 2 هستش. گردش هوا از داخل روشن هستش.تنظیم اتومات هم خاموش هستش.
    اصلا تو خنک ترین حالت دمایی که کماپیوتر نشون میده از 25 پایینتر نمیاد
    سلام
    به نظر من مشکل از جایی دیگه ای غیر از کمپرسور هستش.
    کمپرسور هنوز همون sanden هستش.با سایز بزرگ.
    بعضی ها می گن مشکل از کیفیت پایین اواپراتور و شیر انبساط هستش.
    بعد از تعویض گاز سرماش حدود 25 درصد بهتر شد.ولی هنوز داخل کابین رو از پراید هم کمتر خنک می کنه.
    فشار رفت از کمپرسور خوبه ولی فشار برگشت از کمپرسور بالاست.
    پس به احتمال زیاد مشکل از همون شیر انبساط هستش که فشار گاز رو به اندازه کافی کاهش نمیده.
    چند جا هم گفتن که سمند های جدید همشون مشکل ضعف شیر انبساط دارن و کیفیت قطعه به کار رفته پایینه.
    ولی من حتما از نمایندگی پیگیری می کنم.


    سلام
    بیژن جان در این صورت...کمپرسور وقتی ماشین درجا کار میکنه.....رله هر 30 یا 40 ثانیه یکبار باید وصل کنه و فن ها باسرعت بالا کار کنند و دوباره خاموش بشن.
    ببینم موضوع اینجاست که برودت هوا کمه یا کمپرسور دیر به دیر روشن میشه؟


    راستش هربار تعمیرگاه رفته برای هر قسمتیش بدتر شده!! دوستان جایی تو اصفهان سراغ دارن که بتونه این ایرادات برقی رو رفع و رجو کنه طوری که سر هم بندی نکنه؟؟
    معذرت می خوام اگه بدجا سوال کردم



  10. #49
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    سلام
    اگه بر فرض های هوای بیرون 35 درجه باشه و درجه فن رو 2 باشه و گردش هوا از داخل باشه و ماشین درجا باشه کمپرسور شاید هر 8دقیقه یا بیشتر به اندازه 10 ثانیه خاموش بشه و دوباره روشن بشه.
    فکر کنم برودت هوا کمه که باعث میشه ترموستات خیلی دیر قطع کنه.

    یک درخواست از شما دارم:
    ممکنه وقتی کولر روشنه و درجه فن رو 2 هستش و هوا گرمه مثلا حدود 35 درجه هستش با یک دما سنج دمای هوای خروجی از دریچه وسط داشبورد رو اندازه بگیرین و به من بگین؟؟
    من خودم از دما سنج دیواری استفاده کردم و مخزن جیوه اون رو جلوی دریچه گولرگرفتم و دما رو حدود 11 نشون می داد.
    می خوام ببینم برودت کولرم چطوره.

    راستی کمپرسور نصب شده رو ماشینم sanden مدل sd7h15 هستش که 7 پیستون داره.
    فکر کنم ساخت سنگاپور یا ژاپن باشه.


    سلام
    میخواستم بدونم این دکمه گردش هوای داخل رو دکوری گذاشتن یا واقعا کار میکنه؟
    امروز فیلتر هوای ماشین رو در اوردم و هرچی دکمه رو قطع و وصل کردم دریچه گردش هوا تغییری نکرد! مگه نباید وقتی دکمه رو میزنی اون دریچه که بالای فن هست بیاد به طرف بالا و دیگه هوا از بیرون نکشه؟ و اینکه اون دریچه چجوری کار میکنه ؟ موتور داره؟ ببرم پیش کولر ساز میتونه تعمیر کنه یا ببرم نمایندگی؟

    و اینکه میشه کمپرسور سمندای قدیم رو روی ef7 بست؟ (چون امروز با اینکه کولر روشن بود ولی بازم عرق میریختم! )موتور کم نمیاره؟


    سلام
    بیژن جان شماره 2 ماشینم با ماشینت فرق میکنه....بعدشم دماسنج ندارم.
    بازم اگه پیدا کردم اندازه میگیرم..


    به نظر من کمپرسور کارش رو درست انجام میده.
    مشکل کولر سمند های جدید از شیر انبساط و اواپراتور بی کیفیت هستش.
    خصوصا من به شیر انبساط شک دارم.
    در ضمن اگه گاز فابریک کولر رو تعویض کنید خنکی کولرتون بیشتر میشه.


    سلام
    خیلی ممنون.
    سعی می کنم با سمند ef7 مدل 90 همسایمون مقایسه کنم.
    واقعا صد رحمت به کولر پراید.


    سلام امروز برای کولر سمند رفتم پیش کولر ساز و در مورد همین شیر انبساط و اینا پرسیدم گفت ماشینت ای اف سونه؟ گفتم اره! گفت ربطی به اونا نداره همه ای اف سون ها همین مشکل رو دارن، اونم اینه که دریچه بخاری کامل بسته نمیشه و کلاه دریچه ها نیمه باز میمونه و یکی دو تا ای اف سون رو هم درست کردیم! ولی گفت داشبورد کامل باید باز بشه که گفتم به صدا میوفته ولش کردم. ولی یارو گفت اصلا داشبوردت به صدا نمیوفته!


    ماشینتون مولتی پلکسه یا معمولی؟


    ًQuarri جان
    ببخشید.من هم ازشیراز هستم.منظورشماخاموش روشن شدنهای متوالی کمپرسورکولر است؟ من این مشکل رودارم یعنی هر 10 ثانیه یکبار کولرخاموش شده و10 ثانیه بعدروشن میشه.دمای داخل 45 . شما نمیدونید مال چیه؟ صدبار بردم تسلیم و حدادیان و شکایت و پیگیری از طریق دفتر گویم... جواب نگرفتم


    سلام
    منم امروز با کولر EF7 حسابی کل کلمون شد..
    خیلی افتضاحه...
    مال گازشه یا چیزه دیگه ایه؟


    اولین کاری که می کنید گازش رو کامل عوض کنید.
    البته از کیفیت گازی که می زنین مطمئن بشین و کولر ساز رو مجاب کنید که مدار رو حداقل 15 دقیقه زیر وکیوم بزاره تا گازش کامل تخلیه بشه.


    خیلی ممنون
    همین کفایت میکنه؟ یا بلاهای دیگه هم باید سرش بیاریم؟
    بعد چه نوع گازی مناسبه از نظر شما؟


    ویرایش توسط Tuningforum : 10 بهمن 1398 در ساعت 13:19

  11. #50
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    درمورد بصدا افتادن داشبورد ترس بدلت راه نده من تو تجربه 3 بار باز شدن داشبورد خودم و دیگر دوستان دیدم با باز و بسته شدن داشبورد صداهای قبلیش هم گرفته شده البته همش توسط تعمیرکار بیرون بوده نه نمایندگی .
    موفق باشی

    ---- اضافه شده در تاریخ 18 خرداد 91, 19:52 ----
    منظور من این نبود ، منظورم کلاً ضعف کمپرسور بود مال شما اگه میبینی هر 10 ثانیه خاموش روشن میشه تو یه جای خنک یا شب ازش کولر بگیر ببین باز هم تو همون بازه زمانی قطع و وصل میشه یا تغییر میکنه اگه تغییر نکرد احتمال زیاد مشکل از سنسور دما یا خود کلاچ کمپرسوره البته نظر من اینه که حتماً بیرون نشون یه استاد کار وارد بده بعد ببر نمایندگی .


    نمیشه گفت که چه گازی خوبه.
    چون مارک های گاز معتبری تو بازار نیست و فقط باید به حرف فروشنده اعتماد کردم.
    بهتره جایی گاز رو تعویض کنید که ازش اطمینان دارید.

    ولی خوب از کولر سمند انتظار خنکی سمند های مدل پایین رو نداشته باشید.
    چون کیفیت اواپراتور و شیر انبساط و .... هم مطابق معمول پایین اومده.


    ئه؟ جدی؟
    ولی بطوری که بشه ادم رو خنک نگه داره کار میکنه دیگه نه؟
    خیلی با جالبه ما سیر صعودمون نزولیه


    من یه سمند ef7 دارم چی کار کنم که قدرت کولرش زیاد بشه؟


    من توی یه تاپیک تخصصی کولر خوندم که گاز PAS خوبه، ولی نمیدونم گیر بیاد یا نه.





    داشبورد رو نبردم باز کنن. در اصل میخواستم موتور دریچه گردش هوا رو درست کنم که خودم دست به کار شدم و قاب زیر داشبورد زیر پای شاگرد رو باز کردم و بعد از اون هم در داشبورد رو باز کردم و موتور رو به سختی باز کردم! اون زیر یک دستگیره بود که تکون میخورد و دیچه کولر و بخاری رو باز و بسته میکرد اون رو هم با دست خیلی محکم چرخوندم (حالا دیگه نمیدونم دریچه کامل بسته شد یا نه) بعد از اون وقتی که گردش هوای داخل رو هم که میزنم کولر خیلی سرد میکنه و عالی شده! دیگه هم خبری از باد گرمی که قبلا بدون زدن کولر از دریچه ها میومد نیست! میگم دوستان تست کنن ببینن دریچه گردش هوا شون درست کار میکنه یا نه؟ و اینکه گردش هوای داخل رو که بزنین خیلی تاثیرش بیشتره و گرمایی که بعد از اینکه موتور گرم میشد و میومد هم دیگه نمیاد!


    این کولر (درواقع کل سیستم خنک کننده) ما رو کشت!!! جدیدا کولرش فقط 30 ساعت باد خنک می زنه بعد میره مرخصی وظیفشو بخاری عزیز انجام میده در حالی که هی کمپرسور هم وارد عمل میشه اما بازم هوای گرم میزنه!!! دمای آبشم که اصلا شوخی نداره تا روشن می کنی ماشینو یه راست می ره رو 100!! قبلا این جور موقع ها نزدیک 90 می پلکید!!


    با تعویض گاز مرغوب خنکی داخل کابین در حد پراید میشه.
    ولی به نظر من اگه شیشه ها رو دودی کنین هرچند با درصد کم تاثیر خیلی زیادی روی خنکی کولر داره.

    منم خیلی دنبال گاز pas گشتم ولی تو شهرستان پیدا نکردم.
    ناچارا گاز اسکون زدم که ظاهرا درجه خلوصش از pas کمتره.


    دوست عزیز من دقیق متوجه نشدم مشکل از دریچه هوای بیرون اتاق بود یا از شیر برقی رادیات بخاری؟ چون حالا که گفتی یادم اومد سال 85 که ماشین قبلی رو گرفتم شیر برقی بخاری ایراد داشت و کامل بسته نمیشد و کولرش هرچی زور میزد بادش خنک نمیشد دو سه جا بردم تا مرضش رو فهمیدن اونموقع هم همه میگفتن ایراد از گازه ولی مشکل چیز دیگه بود .


    منظورم شیر برقی رادیات نبود.
    من ماشینم کلا دریچه گردش هواش کار نمیکرد و فقط هوا رو از بیرون میکشید و با گرم شدن موتور هوایی که وارد کابین میشد مقداری گرم میشد. که موتور اون رو درست کردم و الان هوای داخل کابین رو میچرخونه و کولر خیلی سرد تر میکنه.
    اون دریچه ی دیگه ای رو هم که من گفتم ،همونی هست که وقتی میکشی سمت راست هوای گرم بخاری میاد بیرون و وقتی میکشی سمت چپ هوای معمولی میاد!
    و اینکه جایی که من رفتم گفت همون مشکل داره

    مگه رادیات بخاری شیر برقی داره؟ اگه اینطور باشه با بسته شدنش دیگه اصلا نباید رادیات گرم بشه درسته؟ پس چرا وقتی توی جاده میری و دریچه هوای بیرون بازه و با اینکه فن خاموشه باد گرم میزنه توی صورتت؟ میشه اون دریچه رو خودت تابستونا ببندی؟



نخست ... 2345678 ... آخرین
بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - روز ۱۰۰

ورود

ورود